Przegląd programu nauczania Maltalingua dla młodych uczniów

Głosy - National Geographic

Program juniorski Maltalingua opiera się na serii książek Głosy od National Geographic Learning, która jest zbiorem książek z gatunku literatury faktu, które skupiają się na różnych tematach, takich jak nauka, historia, problemy społeczne, przyroda i środowisko oraz kultura i społeczeństwo.

Celem serii jest dostarczenie ciekawych i informacyjnych treści, które pomogą uczniom rozwijać swoje umiejętności czytania i myślenia krytycznego, jednocześnie inspirować miłość do nauki oraz szacunek dla otaczającego nas świata. Każda książka z serii Głosy zawiera zbiór artykułów, esejów i innych tekstów z różnych źródeł, w tym z magazynu National Geographic.


Teksty są wybierane w taki sposób, aby zapewnić różne perspektywy na dane zagadnienie oraz wywoływać refleksję u uczniów na temat tych kwestii. Oprócz tekstów, seria Głosy zawiera wiele materiałów wspomagających, takich jak pytania do dyskusji, listy słów, infografiki i tematy do pisania. Materiały te mają na celu pomóc uczniom wyrażać swoje własne pomysły i opinie na dany temat, nauczyć ich korzystać z dowodów z tekstów w celu poparcia swoich argumentów, zachęcić uczniów do analizowania i oceny informacji z różnych źródeł oraz rozwijać ich umiejętności myślenia krytycznego.

Maltalingua oferuje program na poziomach poniżej.

  • Początkujący - A1-A2
  • Pre-intermediate A2-B1
  • Intermediate Plus - B1+
  • Upper-Intermediate - B2
  • Zaawansowany - C1

Każda lekcja jest dostosowana do odpowiedniego poziomu i obejmuje wszystkie umiejętności językowe, takie jak słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie, a także systemy językowe potrzebne do poprawy znajomości języka, takie jak fonologia, słownictwo i gramatyka.

Platforma Samokształcenia - Kontynuuj naukę w domu

Seria Głosy dla młodych uczniów zawiera również zasoby online, takie jak wideo, interaktywne aktywności i ćwiczenia oraz dodatkowe materiały do czytania i słuchania, które można uzyskać za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej lub na aplikacji National Geographic. Materiały te są zaprojektowane tak, aby uzupełniać książki i zapewnić uczniom dalszą praktykę poza salą lekcyjną. Ćwiczenia mogą być automatycznie poprawione na aplikacji lub ocenione przez nauczyciela. Nauczyciel może również ustawić oceny z określonymi terminami oraz ocenić pracę wykonaną w domu. Komunikacja między nauczycielami a uczniami jest również dostępna na platformie lub aplikacji.

Leckje oparte na nauce przez zadania

Lekcje Głosy komplementowane są przez serię lekcji wykonanych na miarę przez Maltalingua. Indywidualne lekcje Maltalingua skupiają się na systemach i umiejętnościach, po których następują projekty oparte na nauce przez zadania, opracowane specjalnie dla nastolatków w wieku od 13 do 17 lat, uczących się w otwartej grupie. Zawartość lekcji skupia się często na nauce, podróżach, kulturze i lokalnym obszarze - Wyspach Maltańskich. Podczas całego kursu uczniowie są zachęcani do myślenia o swoim otoczeniu, aby treść lekcji była jak najbardziej rzeczywista i stosowalna podczas tej wciągającej przygody. Bardzo silny nacisk kładzie się na komunikację (tj. mówienie i słuchanie) oraz tworzenie projektów, aby dalej eksplorować i praktykować serię książek Głosy.

Ocena i postęp

Uczniowie są klasyfikowani na podstawie wyników testu online, który obejmuje czytanie i zrozumienie, słownictwo i pisanie. Nauczyciel przeprowadza również ocenę mówienia w dniu pierwszym, aby potwierdzić ich poziom angielskiego.

Każdego poniedziałku uczniowie otrzymują cele tygodniowe wraz z podsumowaniem tego, czego się nauczą w ciągu tygodnia. Codziennie nauczyciele zachęcają swoich uczniów do refleksji nad lekcją i oznaczają swój własny postęp na cele tygodniowe i arkusz postępu. W piątki nauczyciel również udziela informacji oraz pisze plan postępu i nauki dla każdego ucznia.

Test postępu jest dostępny w piątki, dzięki czemu uczniowie mogą sprawdzić swoje postępy i rozwój na podstawie tematów omawianych w trakcie danego tygodnia. Test jest tworzony na podstawie programu nauczania i wykorzystywany przez nauczycieli do tworzenia indywidualnych planów postępu i nauki uczniów.